دسته بندی ها: دسته‌بندی نشده

معرفی انواع برندهای پی ال سی (PLC)

انواع برندهای پی ال سی (PLC) کنترلگرهای الکترونیکی هستند که اجزای مختلفی دارند و با توجه به ورودی هایی که به آن ها داده می شود و پردازش هایی که روی آن ها انجام می گیرد، در خروجی اطلاعات ارسال می شود. پردازش ها در پی ال سی می تواند با توجه به چارت یا عملکرد سسیستم، برنامه نویسی شود. این کار با نرم افزارهای مختلف با توجه به برند و مدل آن صورت می گیرد. از کاربردهای پی ال سی می توانیم بگوییم که می تواند تمامی پارامترهای یک دستگاه یا خط تولید و حتی سیستم را مانیتورینگ کرد. در این مقاله قصد داریم انواع برندهای آن را نام ببریم و هر یک را مورد بررسی قرار دهیم.

 

برندهای مختلف PLC در ایران

به دلیل کاربرد گسترده پی ال سی ها در صنایع مختلف در کشور ایران برندهای مختلفیاز جمله اشنایدر، پی ال سی زیمنس،  فتک، دلتا،  امرن،LS، تکو و ATECH تولید می شود. در ادامه هر کدام از آنها را توضیح داده و ویژگی های آنها را ذکر می کنیم.

 

کاربرد PLC

بهتر است بدانید به دلیل مزیت های زیادی که plc ها نسبت به سایر روش های کنترلی در اتوماسیون صنعتی دارند، توانسته اند در صنایع مختلف کاربرد داشته باشند.

پی ال سی ها در صنایع خودروسازی، ماشین آلات صنعتی و همچنین در بخش‌های مختلفی مانند سیستم رنگ پاش، اتصال قطعات، سوراخ‌ کاری و پرس‌های اتوماتیک کاربرد دارند.  علاوه بر این کاربرد پی ال سی در صنعت برق و همینطور در صنایع شیمیایی نیز برای ترکیب کردن مواد و سیستم های مخلوط کننده نیز نقش پر رنگی دارد.

در کنار همه ی موارد گفته شده پی ال سی ها در صنایع فولاد و ذوب آهن، بالابرها، سیستم‌های بازیافت و تقویت فشار گاز در دنیای صنعتی امروز استفاده می شوند.

مطلب مرتبط:

تعمیرات plc در تهران

انواع برندهای PLC در جهان

حال که با کاربرد plc و انواع آن آشنا شدیم باید بدانیم که کدام برندها بهترین PLC ها را تولید می‌کنند. در ادامه دو نموه از بهترین برندهای تولیدکننده پی ال سی در دنیا را معرفی میکنیم.

زیمنس ( SEIMENS )

اولین، بهترین و معروف ترین PLC ها را در تمامی کشورهای جهان، برند زیمنس تولید می کند. زیمنس (SEIMENS ) از شرکت های مشهور آلمانی می باشد. ان شرکت از سالهای گذشته پی ال سی های گوناگون با انواع مدل را به بازار عرضع کرده است که از سری های قدیمی می توان به S5 و از سری های جدید می توان به  S7 اشاره کرد.این برند از مدل های پایین گرفته تا مدل های بالاو پیشرفته را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

شرکت زیمنس در زمینه های مختلف تولیدات زیادی داشته و همگی محصولات معروفی از این برند هستند برای تهیه محصولات از نمایندگی زیمنس در ایران تماس بگیرید.

اشنایدر ( schneider )

مشهورترین برند بعد از زیمنس در صنعت برق که از بهترین های جهان می باشد، برند اشنایدر است. همچنین در بیشترین تجهیزات صنعتی می توان برند معروف اشنایدر را مشاهده کرد.

برند اشنایدر از شرکت های صنعت برق در کشور فرانسه محسوب می شود و در زمینه تجهیزات اتوماسیون مانند کنترلر نیز در دنیا معروف است. این شرکت علاوه بر تولید PLC های مختلف با کاربرد های مختلف در زمینه های تجهیزات هوشمند دیگر نیز فعالیت دارد. شرکت اشنایدر در سال های پیش با شرکت مشهور تله مکانیک در زمینه تجهیزات برق صنعتی باهم ادغام شدن که محصولات تله مکانیک نیز در این حیطه بسیار معروف است.

در بازار ایران از زمان های قدیم مینی پی ال سی های ZELIO تله مکانیک، که به LOGO معروف هستند جهت کاربری های آسان استفاده می شوند. از سری PLC های جدید اشنایدر می توان به مدل های مدیکون یا مدل های دیگر اشاره کرد.

امرن ( OMRON )

امرن یک شرکت الکترونیک ژاپنی است که در زمینه تجهیزات الکترونیکی و اتوماسیون صنعتی، قطعات خودرو، قطعات پزشکی و غیره فعالیت می کند. محصولات این برند می توانند به صورت یکپارچه در سطح سخت افزاری و نرم افزاری ادغام شوند تا به راحتی سیستم های کنترل فوق العاده سریع را ایجاد کنند.

آلن بردلی  (Allen Bradley)

سومین پی ال سی آلن برد لی است که ساخت کشور آمریکا است که در صنعت اتوماسیون برق معروف است. توجه داشته باشید تجهیزات این برند در ایران کنم است.  از سری های تولید شده این PLC به سری های   SLC5/01ــ  5/02ــ  5/03ــ 5/04  می توان اشاره کرد و یکی از معروف ترین پی ال سی های سری این برند MICROLOGIX نام دارد.

انواع پی ال سی ABB

از دیگر برندهای معروف پی ال سی ABB است. این شرکت از ادغام دو شرکت سوئیسی و سوئدی با نام های ASEA و BBC به وجود آمده است. شرکت ABB در زمینه های مختلفی از جمله تجهیزات نیروگاهی و تولید برق و همچنین  تجهیزات اتوماسیون صنعتی برق  فعالیت می کند.

در ایران بیشتر تجهیزات فشار ضعیف مانند کلید و فیوز، کنتاکتور، درایو های دو متغییر، اینورتر و سافت استارت های این شرکت موجود است. همچنین از سری PLC های این شرکت می توان به AC8-M و سری AC5 اشاره کرد.

دلتا ( DELTA )

دلتا شرکتی تایوانی است و یکی از برندهای مطرح جهان می باشد. PLC های تولید شده این برند نیز از با کیفیت ترین نوع این کنترلرها هستند.

فتک  (FATEK)

این شرکت در سال 1992 توسط گروهی از محققان تاسیس شد و هم اکنون از تولید کنندگان برتر و خوش نام کنترلرهای قابل برنامه ریزی  (PLC)در تایوان می باشد. این برند سهم قابل توجهی از بازار پی ال سی ها را به خود اختصاص داده است و بخش بزرگی از فروش جهانی را در اختیار دارد.

ایتک  (ATECH)

ایتک یک برند ایرانی می باشد. این شرکت به وسیله دانش و نیروی جوان کشور پایه گذاری شده است. همچنین این شرکت توانسته است به دانش تولید PLC ایرانی به صورت بسیار حرفه ایی دست یابد. ایتک از بزرگ‌ ترین تولیدکنندگان ایرانی در زمینه PLC  و اتوماسیون صنعتی می باشد.

میتسوبیشی

میتسوبیشی یک برندهای پی ال سی با اصالت ژاپنی می باشد و از PLC های آن در صنایع مختلف خودرو، بسته بندی و صنعت انرژی کاربرد دارند.

این پی ال سی  در ایران به دلیل وجود تحریم ها به سختی یافت می شود.

ال اس (  LS )

در سال های اخیر شرکت های کره ای پیشرفت زیادی داشته اند. برند ال اس نیز از شرکت های کره ای می باشد. شرکت  LS  از زیر مجموعه های شرکت بزرگ ال جی است.

شرکت LG از مجموعه دو شرکت LUCKI و GOLDSTAR تشکیل شده است. این شرکت با تولید محصولات لوازم خانگی و صنعتی جزو بزگترین شرکت های جهانی می باشد که بخش تجهیزات برق صنعتی آن با نام LS شناخته شده است. انواع پی ال سی ls در ایران موجود است ولی در سال های اخیر خیلی کمرنگ شده است.

از معروف ترین آنها می توان به سری GLOFA اشاره کرد و از سری های دیگر به XGT ،XGK ، K ، MASTER و XGB اشاره کرد.

 

takadmin

پست های اخیر

کاربرد پی ال سی PLC در صنعت برق

از زمانی که PLC پا به عرصه گذاشت، کمتر کسانی بودند که فکر می کردند…

1 ماه قبل

تعمیرات PLC زیمنس

در عصر صنعتی امروز، دستگاه‌های PLC یا کنترل‌کننده منطقی برنامه‌پذیر، به عنوان یکی از تکنولوژی‌های…

4 ماه قبل

زیمنس خانگی | محصولات زیمنس خانگی

زیمنس یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه محصولات خانگی است و مجموعه‌ای گسترده از محصولات…

1 سال قبل

زیمنس هوشمند چیست | یک خانه هوشمند زیمنس چگونه است

زیمنس هوشمند یا "زیمنس سیمنس" (Siemens Smart) به مجموعه‌ای از فناوری‌ها، محصولات و سیستم‌های هوشمند…

1 سال قبل

زیمنس الکتریک چیست | محصولات زیمنس الکتریک چیست

زیمنس الکتریک چیست زیمنس الکتریک (Siemens Electric) یک شرکت بزرگ و معتبر در زمینه فناوری…

1 سال قبل

دوره اتوماسیون صنعتی | موارد مهم

دوره اتوماسیون صنعتی، یک برنامه آموزشی جامع است که به شرکت‌ها و فعالان صنعتی امکان…

1 سال قبل